6 ianuarie 2013

Cozonac cu mac 2.0

Laborator nutritie Sorin Frumuseanu: cozonac de casa cu mac 90% ok.


cozonac de casa cu mac, migdale si portocala

Cozonac cu mac de casa, realizat in 29 decebrie 2012. Versiunea 2.0 pentru ca primul a iesit ars de tot, greseala fiind alegerea programului de aluat de la Moulinex.


Poate nu ma puneam sa concep primul cozonac pana nu am avut odata o pofta nebuna de dulce. Luat tentative dulci de la supermarket, vazut tonele de coloranti si aditivi si am zis: pot sa fac ceva mai bun acasa.

Ca si faina aia e aditivata ca sa nu mucegaiasca sau sa faca goange, ca zaharu e super procesat... partea 2: macar mancarea se strica in timpii firesti, relativ naturali.

So:

1. Mac macinat. 

Nu merge sigur la rasnita de cafea, asa ca am macinat la o multifunctionala.

mac pentru cozonac

In tura trecuta am incercat sa macin/mixez macul fiert si degeaba.
Am pus si coaja de la cele doua portocale.


2. Timer mecanic de bucatarie

timmer mecanic

O scula obligatorie in bucatarie, fie pentru a gati dupa reteta preexistenta, fie pentru a nota timpii in cazul unor noi experiente gastronomice.

Aluatul: moulinex, program 6 sau 7.

La alte masini de paine vezi program de paine dulce sau ceva cu dulce.
Initial folosisem reteta de aluat de pizza, prea mult lichid, drept urmare am reamestecat aluat cu faina.

Program 6 e perfect insa pentru un aluat bun din care rezulta foaia de mai jos.

3. Aluat cozonac

foaie cozonac portocala

Desi se zicea ca e bine sa razi coaja de portocala in aluat, am preferat dupa.
Folosit 2 portocale, era ok si una.

4 Migdale in cozonac

cozonac si migdale

Atipic pentru reteta din Banat, am auzit ca se pun si migdale

5. Migdala in cozonac
migdala cozonac

De gust am lasat si una bucata migdala intreaga. Din pacate a cazut in priocesul de razuire arsura. Promit sa nu mai ard data viitoare.

6. Umplutura de mac

mac fiert
Facut relativ la ochi. Amestec de apa cu 4-5 lingurite de zahar pt un fel de sirop. Am adaugat mac de la inceput (sa zicem 200 grame, in cutie era mai mult) si am fiert 5 min cu capac pus, ca sa nu se piarda aroma.

De la mine am pus si un cub de unt. Probabil mergea si jumatate de pachet, dar sa nu exageram cu caloriile. De preferat rece, dar nici cu aburi nu a fost rau.

7. La cuptor

cozonac tava

Se pare ca foaia a fost prea subtire sau macul prea fierbinte si nu si-a pastrat forma. Cuptor preincalzit la maxim timp de 10 minute. Data viitoare la mediu.

8. Dupa cuptor

Cozonac mac fierbinte

cozonac cu mac

Se pare ca foaia s-a desfacut. Daca aveam forma, poate nu iesea chiar asa de intins. Dar tot a iesit ok.

9. Cozonac la odihna

cozonac odihna

De regula asta se face la painea de casa.
M-am gandit ca nu e rau nici la cozonaci.

10. Cu cozonacul pe masa

cozonac masa

Fain frumos, intins pe un platou de lemn, arata (zic eu) bine.


11. Eroare estimare timp sau temperatura


Multumiri de aplauze. Ce nu se vedea: partea de jos prea arsa. Nu rau-rau ca in versiunea de cozonaci cu mac 1.0 dar totusi. Se da jos usor cu o razatoare. Nu incercati cu smirghel.

Eroarea a fost la timpul de preincalzire sau foaia prea subtire. Nu ar strica sa-l pun si sus de tot la copt in argagaz.


12. Disectie cozonac cu mac: Prezentare

cozonac mac

Arata bine, se gusta si mai bine.
Se vede si portocala, de aici ideea ca ajungrea si una.

Sa avem pofte si poze si mai bune in versiunea 3.0.


4 comentarii:

Unknown spunea...

Pe ici, colo, ai mai aruncat si cate o greseala ortografica.
Sugestie: inainte de a intinde foaia, a se lasa 12 ore la crescut.

Sorin Frumuseanu spunea...

Nu a crescut destul in masina de paine? Inca 12 ore?

paulina spunea...

Pentru un incepator ,arata binisor !Data viitoare
va fi ma aratos !

paulina spunea...

Pentru un incepator ,arata binisor !Data viitoare
va fi mai aratos !