14 martie 2009

Esti oaie, deci votezi

oi in turma de oi c multa lana

Ca altfel nu-mi imaginez mediatizarea pe orice platforma a campaniilor electorale.

Ca idee, azi nu m-am uitat la stiri, maxim "m-am uitat la filmulete youtube" ca tot romanul.
La tv am vazut un film super cu renumitul actor francez Alain Delon.

Nu stiu cum am ajuns pe blog la Madi si am dat de NU vota! … Decat daca iti pasa.
Il stiam eu de ceva vreme dar astazi m-am si uitat la el.

Probabil ca d'asta mi-am amintit de herupismul cu "hai la vot" care mi-a creeat senzatia unei turme de oi:

Esti oaie, deci trebuie sa mergi la pascut

care nu e tocmai departe de

Esti oaie, deci tre sa votezi.

Sa zicem ca nu va plac oile.

Alegem gaini?

Ferme imense de gaini, ale caror principal scop e sa faca oua.

Esti gaina, deci votezi.

Revenind la primul exemplu, daca oaia in ziua de vot are chef sa repare televizoare, bag sama ca va deveni o oaie ciudata.
Cum sa repare oaia televizoare in ziua de vot?

Uite ca se poate.

In primul rand, cei de la televizor.

Te indeamna doar sa votezi ca asa e bine, ca asa e civic, ca asa e pe dracu si pe lacu.
Le pasa insa ca nu prea ai cu cine sa votezi?

Pe bune acu, sa luam la intamplare 3 domenii: turism romanesc, sanatate, locuri de munca.
Cel putin 5 partide politice promit ca vor rezolva aceste probleme, culmea, de aproape 20 de ani, ca sunt cei mai buni pe domeniul respectiv.

Cauta, cerceteaza, rahaturi, timpul tau liber pierdut pentru ca un nene te-a indoctrinat sa mergi la vot.

Intrebare de baza: Cat valoreaza timpul tau?


Asta ca in final sa vezi ca aceleasi probleme au ramas la fel de nerezolvate chiar si dupa 20 de ani.
Dar esti oaie, deci votezi.

Deci nu.

Culmea e ca aceiasi oameni sau posturi tv, fac acelasi lucru: te trimit la vot si... mai departe te descurci. Ti-ai facut datoria de oaie, mai departe astepti sa te pape lupul generand intre timp lana sau noi mielusei de paste.

Asa ca nu te mai miri ca lumea prefera sa se uite la filme haioase pe youtube. Convins 100% ca aceiasi oameni ne vor indemna sa mergem si anul acesata la vot. Nu conteza cu cine, trebuie doar sa mergi.

Ca sa ce?


Bine ca nu ne indeamna sa mergem cu totii in weekend in Afganistan, sa plantam mine si sa vanam cu pusca mitraliera oareşce teroristi, iminete periocole in calea unei reale democratii.

In final, totul pentru democratie se face, cica.

Ce nu vede oaia prostovana este ca omenii de la tv sunt in... timpul programului si pentru aia sunt platiti in ziua sau perioada respectiva: sa te convinga sa mergi la vot.

Ce nu trebuie sa vada oaia prostovana: nici un post tv, nici un politician nu iti spune ce poti sa faci daca ai luat teapa. Adica daca au promis ceva si nu si-au tinut promisiunile.
Are vreun partid politic asa ceva?
Adica ai fost oaie, ai pierdut cateva ore sau zile sa te documentezi cam cu cine sa votezi, ai mai pierdut 2-3 ore pe la urne si vezi ca nu s-au intamplat minunile promise in campania electorala.

Ce poti da faci? Mai nimic, maxim poti vota cu altii peste 4 ani, asa cum ai facut de 20.

Cu cine voi vota anul asta?

Cu partidul care ma va ajuta sa recuperez timpul pierdut la ultima actiune de votare si cu cel care a facut ceva pe partea de energii ecologice si regenerabile in ultimii 10 ani.
I-a oprit/ii opreste cineva sa faca asa ceva?

Deci cam asta vreau eu de la un partid anul asta. Care partid e interesat de ce vreau eu? Atunci eu de ce i-as trata cu mai mult interes?

Evident, documentarea se va face online, ca tocmai s-au implinit 20 de ani de la protocolul www.


Niciun comentariu: